NFLAT logoNFLAT, Norsk forening for lærere i Alexanderteknikk.


Om våre lærere

Bergen

Jon Bjørnsen, f. 1967, har en Bachelor i pedagogikk, med fordypning i spesial- pedagogikk, fra Norsk Lærerakademi i Bergen og en treårig utdannelse som lærer i Alexanderteknikken fra England. Han har drevet egen undervisningspraksis sentralt i Bergen siden høsten 2003.

Bergen

Bærum

Thor Hauknes, f. 1956, er utdannet ved Norges Musikkhøgskole og har en treårig utdannelse som lærer i Alexanderteknikk fra Danmark i perioden 1988-91. Han har jobbet som musikklærer i kulturskole og vanlig skole. Er også kordirigent og Soundpainter. Han har sin praksis på Jar i Bærum.

Karmøy

Jorun Kristoffersen har sin utdanning fra the North London Alexander Teacher Training School v/ Misha og Judith Magidov i årene 2001-2003. Etter dette bosatte hun seg i Stratford upon Avon der hun jobbet med bl.a. skuespillere ved The Royal Shakespeare Company og dressurryttere ved Arden Farm. Senere jobbet hun i London, der hun hadde en privat undervisningspraksis. I 2013 flyttet Jorunn hjem til Karmøy.

Oslo

Halvard Heggdal er utdannet fra Brighton Alexander Training Centre i England, (1997-2000). Han er også utdannet fiolinist og fiolinpedagog fra Barratt Dues Musikkinstitutt (1987-1991). Halvard har jobbet mye med musikere, sangere og dirigenter. Han er også interessert i hvordan idrettsutøvere kan forbedre prestasjonene sine ved hjelp av Alexanderteknikken. I tillegg til individuell undervisning gir Halvard foredrag om Alexanderteknikken. Han har kontor i Oslo sentrum.

Oslo

Camilla Rognes er utdannet lærer i Alexanderteknikk fra The Alexander Technique Studio og The Constructive Teaching Centre i London (2004 – 2007). Fra tidligere har hun hovedfagseksamen i musikk, og lang erfaring som profesjonell fiolinist. Hun er særlig interessert i hvordan musikere kan dra fordel av Alexanderteknikk. Dessuten engasjerer hun seg i hvordan Alexanderteknikken kan ha positiv innvirkning på graviditet og fødsel, og er i ferd med å spesialisere seg i dette. Hun underviser sentralt i Oslo.

Oslo

Elisabeth Dahl er utdannet Alexanderteknikk-lærer fra The Constructive Teaching Centre i London (2006-2009). Hun er også utdannet skuespiller og hadde sin første AT-timer på Mountview Academy of Theatre Arts (2000-2003). Der ble hun inspirert til å videreutdanne seg som lærer, siden teknikken hjalp henne både som skuespiller og med kroniske ryggplager. I London har hun undervist på Italia Conti teaterskole, Mountview, Themes College og ved BBC. Fra høsten 2010 har hun undervist i Alexander-teknikk og stemmebruk ved Westerdals Oslo ACT. Hun har sin privatpraksis på St. Hanshaugen.

Oslo

Birgitte Elfving er utdannet ved Alexander Technique Teaching Centre i Oxford og har undervist Alexanderteknikken i Norge siden 1996. Hun er også utøvende pianist og klaverpedagog med utdanning fra Norges Musikkhøyskole. I tillegg har hun en mastergrad i musikkvitenskap fra Universitetet i Oslo. Med denne bakgrunnen er hun spesielt interessert i hvordan musikere kan dra nytte av Alexanderteknikken. Hun har undervist metoden til lærere og elever ved musikklinjen i videregående skole, ved Barratt Dues musikkinstitutt, samt til musikkstudenter og musikere. Birgitte har sin undervisningspraksis sentralt i Oslo.

Oslo

Deborah Weitzman has been a teacher of the Alexander Technique for 18 years. She was trained in San Francisco and in London. She also holds degrees in music and acting from New York University and teaches these disciplines as well. She specializes in helping people find freedom in their voice, breath and movement. Deborah gives private lessons, workshops and performances in and around Oslo. She also teaches and performs in Holland, Germany, Spain, England, the USA and Argentina.

Oslo

Karin Waagaard, f 1975, er utdannet lærer i Alexanderteknikk fra The Constructive Teaching Centre i London (2005-2007). Fra tidligere er hun utdannet ridelærer ved TM International School of Horsemanship i England og barnevernspedagog ved Høyskolen i Oslo. Hun har jobbet mange år med forebyggende barne- og ungdomsarbeid med hesteaktiviteter som hovedverktøy ved Søndre Aas Gård og Miljøsenter i Oslo. Karin ønsker spesielt å fokusere på arbeid med barn og ungdom, samt med ryttere i sin undervisning. Hun jobber med ryttere på alle nivåer både med og uten egen hest.

Stavanger

Ragnhild Thoring er utdannet Alexanderteknikk-lærer fra The Constructive Teaching Centre i London (2008 – 2011). Hun har også hovedfag i teatervitenskap, Underviser i teaterfag og arbeider som sceneinstruktør. Hun har sin alexanderteknikk praksis i Stavanger.

Trondheim

Rita Abrahamsen er utdannet ved Constructive Teaching Centre i London og Brighton Alexander Training Centre. Hun har drevet praksis i Trondheim siden 1993 og underviser i tillegg ved Institutt for Musikk, NTNU. Rita er også utdannet sceneinstruktør, og vekslingen mellom disse to yrkene er noe hun finner svært givende.

Kontakt NFLAT

Copyright © NFLAT, Norsk forening for lærere i Alexanderteknikk. Alle rettigheter reservert. Fotografi av Martin Tosterud og websider av Heroic dots.